Tour Darwin - Melbourne 1

22 april 2017 - Daly Waters, Australië

Weer een update van al mijn avonturen :p
Enjoy!

De laatste dag in Darwin heb ik niet meer zoveel gedaan. Het was erg warm en omdat de tour de volgende dag zou beginnen vond ik het zo wel prima.
's Avonds hadden we een meet-up met de groep. Zo konden we elkaar en de leiding beter leren kennen en kregen we nog wat laatste info over de tour. De volgende dag zijn we met z'n allen vertrokken, om half 8 zaten we met z'n allen in de bus. Het is een super grappige bus, met plek voor 20 man. Hiermee reizen we de hele trip. We begonnen de dag met een tripje naar Litchfield National Park. Hier konden we zwemmen bij de Florence Falls en in de Buley Rockhole. Je kon in het water lekker afkoelen, want het was nog steeds erg warm. Het park ligt zo'n 2,5 uur rijden vanaf Darwin en veel mensen uit Darwin gaan hier naartoe als een dagje uit.
Daarna zijn we doorgereden naar Corroboree Billabong. Hier hebben we een boottocht gedaan. We hebben o.a. krokodillen en allerlei soorten vogels gezien. Aan het einde van de tocht hebben we op het water gewacht, zodat we de zonsondergang konden zien. Dat was echt prachtig!
Daarna zijn we doorgereden naar de camping waar we overnachten. Ik deelde samen met een ander meisje een "lodge", terwijl er plek was voor 5. Lekker ruim!
Omdat we hier vrij laat aankwamen en het al donker was, werd ons gewaarschuwd niet te gaan rondwandelen over de camping. We zaten redelijk dicht bij een rivier, dus krokodillen en ook slangen komen 's nachts hun holletje uit...
Op de derde dag zijn er naar Kakadu National park geweest. Hier zijn we begonnen met een hike langs Aboriginal muurschilderingen. Dit zijn tekeningen die al duizenden jaren oud zijn. Daarna zijn we naar een Aboriginal Culture Centre geweest, zodat we nog wat meer informatie konden krijgen over de Aboriginals. Rond een uur of drie zijn we naar de camping gereden waar we de nacht doorbrengen. Dit betekende dat we een frisse duik konden nemen in het zwembad, heerlijk! Na een dag zweten is dat echt een verademing.
Op dag vier zijn we begonnen met een korte hike in Kakadu NP. Na een korte wandeling (slechts 2 km, maar de hitte maakt het zwaarder), kwamen we bij een uitzichtpunt. Hier kon je een prachtig uitzicht zien van Kakadu NP. Daarn zijn we naar Katherine gereden. Hier hebben we wat boodschappen gedaan en toen zijn we naar de Edith Falls gereden. Na een korte tocht over de berg kwamen we aan bij de kleine meertjes die zijn ontstaan uit de waterval. Hier konden we even lekker afkoelen.
Leuk feitje: in het laagste meertje hebben ze twee weken geleden een krokodil gevangen, dus daar konden we niet zwemmen :p.

De temperaturen van de afgelopen dagen liggen gemiddeld rond de 32°C, dus dat is zweten! Hier in de Outback is dat vrij normaal, ook al is het herfst. Gelukkig zorgt dat ervoor dat je overal je fles water kan bijvullen en in auto's en gebouwen altijd goede airco is. Toch ben ik echt verbaasd dat de mensen hier zoveel kamperen. Vaak verblijven we op een camping en er staan allerlei mensen met hun camper en tentjes.

Op dag vijf zijn we vroeg vertrokken om naar Katherine Gorge te rijden. Daar hebben we weer een hike gedaan, om te eindigen bij de waterval. Het was een tocht van zo'n anderhalf uur en halverwege moesten we ons als een soort Tarzan voortbewegen over de stenen. Dit was erg vermakelijk! Daarna kon je lekker afkoelen bij de waterval. Gelukkig hoefden we niet het hele stuk weer terug te lopen. We konden onderaan de Gorge een ferry nemen die ons weer terugbracht naar het beginpunt.
Daarna zijn we doorgereden naar een klein plaatsje waar ik de naam niet meer van weet. Hier hebben we geluncht en daarna konden we zwemmen in de hotsprings.
Rond een uur of drie zijn we weer vertrokken op weg maar Daly Water.
Daly Waters is een kleine stop langs de Stuart Highway (vernoemd naar de man die langs deze route de eerste telefoonlijn voor Australië aanlegde). Eigenlijk bestaat het alleen uit een pub en wat kampeerplekken. Het is een bekende pub in Australië. Het ziet er allemaal heel wonderlijk uit. Boven de bar hangen bh's, onderbroeken en petten We slapen in het motel dat bij de pub hoort.
Morgenochten vertrekken we vroeg voor een lange rit naar Alice Springs.
Vanaf Daly Waters is het ongeveer twaalf uur rijden tot dat je in Alice Springs bent. Tussen deze twee plaatsen is eigenlijk niks. Het is de echte Outback. Om de paar honderd kilometer zijn er tankstations, maar verder is het onbewoond. Het is ook de enige weg van Darwin naar Adelaide. In Katherine kun je nog richting de westkust rijden, maar voor de rest zijn er geen mogelijkheden.

Cheers!

1. Mem:
    22 april 2017
    Erg leuk om weer een reisverslag te lezen en de foto's te bekijken!
    Ga zo door!
  2. Gerda:
    22 april 2017
    Leuk!!! Dankjewel, zo kunnen we met je meereizen! Veel plezier en goed insmeren☀️