Townsville - Magnetic Island - Mission Beach

13 juni 2017 - Mission Beach, Australië

Bijna bijna alweer aan het eind van mijn trip, het gaat zo snel!
Hier weer een nieuw stuk.
Enjoy!

Halverwege de middag kom ik aan in Townsville. In de bus kom ik toevallig allerlei mensen tegen waarmee ik de tour op Fraser Island deed. Grappig hoe eigenlijk iedereen dezelfde soort planning heeft. Zij verblijven niet in Townsville, maar gaan gelijk door naar Magnetic Island.
Vanaf de bus terminal is het zo'n 20 minuutjes lopen naar mijn hostel. (Er bleek een pick-up te zijn van mijn hostel, maar daar kwam ik achter toen ik in het hostel aankwam). Het is een knus hostel en lekker rustig. Nu kan ik tenminsten eten koken wanneer ik wil en hoef ik niet heel vroeg of juist heel laat te eten. 's Middags doe ik nog wat boodschappen en zoek nog wat laatste dingen uit.
Het is zo raar! Ben nu twee trips aan het uitzoeken voor in Cairns, de laatste twee. Het is zo dubbel. Vind het fijn om thuis te komen, iedere weer te zien en in mijn eigen bed te slapen, maar eigenlijk wil ik ook nog niet weg.
Ik had de hele dag al een beetje last van mijn keel en 's avonds bereikt het zijn hoogtepunt. Zodra ik ga liggen begin ik te hoesten en slikken is ook lastig. Toch te koud gehad op de boot. Oh wat was ik nu graag thuis geweest. Gelukkig val ik na een tijdje in slaap en de volgende morgen voelt het al wat beter.
Ik ga 's ochtends naar Castle hill. Dit is een berg midden in de stad. Ik volg het wandelpad omhoog en al snel heb ik een super mooi uitzicht over de oceaan en kan ik Magnetic Island zien liggen. Ik ben vroeg vertrokken, maar het is alweer erg warm.
Halverwege de middag kom ik terug in het hostel. Ik besluit om naar de Rockpools te gaan en pak mijn handdoek en bikini. Ik ga op pad, maar na zo'n vijftien minuten lopen kom ik bij een infobord langs en ik zie dat het nog hardstikke ver is. Het is bijna vier uur en het begint al snel af te koelen. Heb eigenlijk helemaal geen zin meer en besluit een ijsje te halen en terug te lopen.
De volgende ochtend check ik uit en ga ik op weg naar de ferry, want de komende twee dagen ga ik naar Magnetic Island! En wat een geweldige kamers hebben ze hier in het hostel. Het zijn allemaal kleine bungalows met douche en wc. Ik denk dat dit de beste kamer is van mijn hele trip. Het is schoon en de bedden liggen heerlijk. Helaas stond er een grote boom voor ons huisje, anders had ik door het raam naar de sterren kunnen kijken.
Nadat ik heb ingecheckt kleed ik me om, ik ga straks paardrijden! Ik heb een tour geboekt waarbij je op een paard een stukje van het eiland gaat verkennen. Wat was dat leuk! Heerlijk door het bos wandelen en op stukken zelfs even in draf. Het is geloof ik tien jaar geleden dat ik op een pony heb gezeten, maar de paarden zijn gelukkig erg goed getraind. Onze tocht komt uit op het strand en hier mogen we (zonder zadel) met de paarden het water in. Het was echt super leuk. Heb er alleen wel een zere kont aan overgehouden :).
De volgende dag was ik eigenlijk van plan om een fiets te huren en zo het eiland te verkennen. Helaas wordt dat me sterk afgeraden door de Belgische receptioniste (gekke Hollanderd met hun ideeën). Het is nogal heuvelachtig en omdat er geen fietspaden zijn is het ook niet de veiligste manier. Ik besluit het advies maar op te volgen en koop in plaats daarvan een dagkaart voor de bus. Was maar goed ook want het was een regenachtige dag.
Ik begin 's ochtends in Horseshoe Bay, hier is een markt. Daarna ga ik met de bus naar Picnic Bay. Het is een half uurtje rijden en ik kan mooi het eiland bekijken vanuit de bus. In Picnic Bay wandel ik een stukje. Daarna ga ik weer terug met de bus, om de Forts walk te doen. Dit was erg interessant omdat er nog allerlei ruïnes zijn overgebleven van de oorlog. Ook heb je een prachtig uitzicht. Ik loop weer terug naar het hostel om mijn spullen op te halen en ga dan weer met de bus naar de ferry. Aan het begin van de avond kom ik weer terug in het hostel in Townsville.
De volgende ochtend begin ik met een bezoekje aan Pec Tucker regional gallery. Dit was echt heel erg leuk! Er was namelijk een tentoonstellig over het stripboek/animatiefilm 'The lost thing'. Het hele proces van een idee naar een stripboek naar een animatiefilm omzetten stond er tentoongesteld. Erg interessant!
Om twee uur heb ik met de shuttle naar het busstation gepakt, want ik vertrek naar mijn volgende bestemming: Mission Beach.
De volgende dag moet ik alweer vroeg op. Ik word om zeven uur namelijk opgepikt voor mijn skydive! (Parachutespringen). Ik zit groep twee, samen met twee andere meisjes die ik in Airlie Beach heb ontmoet. We moeten een tijdje wachten, omdat de wind moet draaien. Gelukkig gebeurt dat snel en daarna worden we in onze harnassen gehezen. Als de eerste groep terug komt staan wij in de startblokken. We ontmoeten onze 'partner' (Mikey, in mijn geval) en stappen daarna in de bus, opweg naar het vliegveld. Eerst nog snel een groepsshot voor het vliegtuig en daarna worden we er met zijn allen in gepropt. Dan gaan we de lucht in, tot 14 kilometer hoogte. Vlak voordat we die hoogte bereiken zet Mikey mij vast aan zijn harnas. Als we op de juiste hoogte zitten gaat het luik open en een voor een vallen we door het gat naar beneden. Ik ben als een na laatste aan de buurt, dus zie iedereen gillend voor gaan. Maar het gaat zo snel dat je daar verder niet over nadenkt. Voor je het weet zit je zelf op de rand en val je naar beneden. Je zit zo'n 60 seconden in de vrije val, maar dat ging voor mijn gevoel zo veel sneller! Daarna wordt de parachute uitgeklapt en heb je 'rust' en kun je nog beter van het uitzicht genieten. Ik spring boven Mission Beach, dit betekent dat we boven de oceaan uit het vliegtuig springen en daarna landen op het strand. Het uitzicht is echt ongelofelijk mooi! Het weer is ook goed, wat wolken met veel zon. Ik mag zelfs even de parachute besturen! Ik had dit wel eens gezien op filmpjes en had al tegen mezelf gezegd dat ik dat niet zou willen doen, maar in de lucht had ik voordat ik er erg in had de touwen al in mijn hand.
De landing was een stuk rustiger dan verwacht. We zweefden heel rustig naar beneden en ik kwam gewoon op mijn pootjes terecht :) Het was echt zo gaaf en overweldigend!
Het gaat echt ongelofelijk snel, zo'n sprong, maar ik heb gelukkig foto's en een video van de hele sprong.
Na de sprong konden we lunchen in een cafeetje vlakbij en daarna werden we weer terug gebracht naar ons hostel. Hier heb ik de rest van de middag doorgebracht, totdat ik om 6 uur weer met de bus verder ga.
Op naar mijn laatste bestemming: Cairns.

Cheers!
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Pake en beppe:
    13 juni 2017
    Wat fijn dat we op deze manier met je mee kunnen genieten van je fantatische reis.
    Wat doe je veel leuke dingen.
  2. Gerda:
    14 juni 2017
    Leuk weer even je avonturen kunnen lezen! Succes met het laatste deel van je reis! Veel liefs van ons!