Port Maqcuarie - Byron Bay - Surfers Paradise

24 mei 2017 - Surfers Paradise, Australië

Weer een nieuw verhaal!

Rond een uur of 1 's nachts kom ik aan in het hostel. Het is een super leuk en knus hostel. Weer eens wat anders dan de massale hostels in de grote steden. De volgende dag ben ik begonnen met een bezoekje aan het Koala Hospital. Dit is een door locals opgezet ziekenhuis/onderzoekscentrum voor koala's. Hier vangen ze gewonde en zieke koala's op. Voor zover mogelijk proberen ze ze weer uit te zetten in het wild. Is dit niet mogelijk, dan blijven ze in de opvang. Daarna ben ik naar het strand geweest. Dit is maar zo'n 200 meter lopen van het hostel. Hier heb ik gezeten tot zonsondergang. Omdat het winter is, is dit al om 17.00.
De dag erna heb ik de 'Coastal walk' gedaan. Dit is een 9km lange wandeltocht langs de kust. Het was echt super mooi! De tocht gaat langs een stuk of 5 verschillende stranden en door regenwoud. Erg afwisselend en mooi.
Gelukkig kan ik in het hostel wachten op mijn bus. Ik neem de nachtbus naar Byron Bay en die vertrekt pas om 0.25.
De volgende ochtend kom ik om een uur of 7 aan in Byron Bay, het surfparadijs. Maar het regent. De hele dag.
Omdat ik pas om 1 uur kan inchecken ga ik maar op verkenningstocht door Byron Bay. Ik was van plan om op mijn laatste dag een yoga les te doen, maar ik kom toevallig langs de yogaschool dus besluit om nu ook een les te doen. Dat was echt heel erg leuk! Heerlijk ontspannen en weer even al mijn spieren stretchen. Na die les was het nog maar half 10, dus ben ik maar weer verder gaan lopen. Het is wel een heel knus plekje. Heel veel kleine winkeltjes en het strand is op een steenworp afstand. Het is alleen super balen dat het zulk *** weer is. Gelukkig kon ik om 12 uur al inchecken. De rest van de dag heb ik besteed aan boodschappen doen, boek lezen en slapen :)
Voor de tweede dag in Byron Bay had ik een surfles geboekt. En wat was dat leuk! Ik had niet verwacht dat ik dat zo geweldig zou vinden. Het was een les van zo'n vier uur, met een klein groepje. Eerst kregen we een korte uitleg op het strand, om daarna het water in te gaan. Na een paar keer vol onderuit te gaan, stond ook ik op mijn board! Aan het einde van de les kon ik mijn eigen golf pakken! Wat ongelofelijk leuk was dat. Echt genoten! (En het weer is ook een stuk beter!)
De dag erna ben ik begonnen met de Cape Byron Walk. Dit is een route van zo'n 4km, door het regenwoud, langs de vuurturen en over het strand. Het was een hele mooie route en een fijne afwisseling van regenwoud en strand. Bij de vuurtoren heb je ook nog het meest oosterlijke punt van Australië. In de namiddag ben ik nog even naar het strand geweest.
Op mijn laatste dag in Byron Bay ben ik begonnen met een yoga les. Daarna heb ik een schaduwplekje opgezocht om mijn boek te lezen. Byron Bay was echt super leuk. Het heeft een hele relaxte sfeer en de mensen hier zijn super aardig! Om 4 uur vertrekt mijn bus namelijk richting Surfers Paradise. Dit keer gelukkig niet zo'n lange rit, na twee uurtjes kom ik aan in Surfers Paradise.
De volgende dag begin ik met het verkennen van de stad. Het is echt heel anders vergeleken Byron Bay. Hier zie je vooral veel flatgebouwen, met 10 meter verder het strand. Een heel.apart gezicht. Als je op het strand staat kun je langs de kust zien dat er overal van zulke flatgebouwen staan. Ik vind het een beetje ongezellig. Ook is het vervelend aan het einde van de middag. Dan verwijnt de zon achter de gebouwen en heb je de laatste twee uur gewoon geen zon meer op het strand.
's Middags ben ik weer wezen surfen. Ik vond het te leuk, dus spontaan besloten om 's middags weer een les te nemen. Maar hier was het wel even andere koek... De golven waren hier een stuk sterker en dichter op het strand. In Byron Bay had je meer tijd om op je board te gaan staan en daarna een stuk te surfen. Hier moest alles veel sneller en omdat de golven sterker waren ging je ook sneller onderuit :). Heb morgen vast en zeker spierpijn en zal onder de schuurplekken zitten.
De volgende dag vertrek ik weer uit Surfers Paradise. Omdat mijn bus pas om half 2 vertrekt ga ik eerst nog even de stad in. Gisteren kwam ik in een winkcentrum een winkeltje tegen waar je henna-tatoeage's kan laten zetten. Dat kon ik gisteren niet doen omdat ik nog ging surfen, dus daar ga ik eerst naartoe. Ik laat eentjr zetten op de buitenkant van mijn enkel/kuit. Het is zo mooi! Ik ben ook altijd heel verbaasd hoe makkelijk en snel zoiets zetten. Daarna ga ik weer verder, opzoek naar de Ben&Jerry ijswinkel. Ik had zo'n zin in ijs, dus besloot ik mezelf te verwennen met twee bolletjes en een hoorn bedekt met chocolade en sprinkles. Nou dat heb ik geweten! Ten eerste waren de twee bolletjes hier te vergelijken met 3 à 4 bolletjes in Nederlands en ten tweede, het smelt zo verschrikkelijk snel. Ik ben snel met wat servetjes op een bankje gaan zitten. Ik denk dat iedereen die langs liep mooi leedvermaak had. Mijn handen zaten er onder en mijn mond was bedekt met chocolade, zoals gewoonlijk :). Maar wat heb ik daar van genoten!

1. Buurman Dick:
    24 mei 2017
    heb weer genoten van je verhaal meis.
    nog veel plezier daar en geniet er goed van.
    groetjes Dick
  2. Gerda:
    25 mei 2017
    Leuk om je verhalen weer te lezen! Lekker genieten daar! X
  3. Gretina:
    25 mei 2017
    Wat heb jij het daar ontzetten naar je zin volgens mij ,wat super allemaal.
    Nog maar eventjes genieten .
    Tot ziens.
  4. Frank:
    14 augustus 2017
    Hoi. Vraagje. Ik zoek een hostel voor over een paar dagen in Byron Bay. Waar was jij geweest? Ook geschikt voor kinderen? 12 & 15 jaar.
  5. Janneke:
    14 augustus 2017
    Ik heb in Nomads geslapen, vooral geschikt voor jongeren. Met kinderen zou ik gaan kijken voor een YHA.