Sydney

16 mei 2017 - Sydney, Australië

En toen was ik ineens in Sydney!

Ik kwam rond een uur of 9 aan in Sydney. Na een kort ritje met de trein kwam ik uit in Kings Cross, waar mijn hostel is. Julia, een vriendin van de tour, slaapt hier ook, dus 's avonds hebben we even bijgekletst.
De volgende dag ben ik, samen met Julia, naar de Sydney Harbour geweest. Hier moesten we naartoe om 's middags de ferry naar Manly te nemen. Zij is hier al een paar dagen, dus wist de weg. Ik volg haar en ineens zie ik The Harbour Bridge en twee tellen later The Opera House! Zo onwerkelijk. Ik was er totaal niet op voorbereid. Ik wist dat we naar Circular Quay moesten voor de ferry, maar had even over het hoofd gezien dat dit tussen de Bridge en Opera House in ligt.
Wauw, we zijn daarna over de brug gelopen. Wat een prachtig uitzicht heb je dan over de stad. Je hebt de skyline van Sydney, met The Opera House. Echt heel indrukwekkend.
Daarna zijn Julia, Becca (ook van de tour) en ik met de ferry naar Manly gevaren. De boottocht zelf was al super! Je hebt een prachtig uitzicht over Sydney vanaf het water en ook de Bridge en Opera House zijn geweldig om te zien.
In Manly hebben we gelunched bij het strand. Na langs het strand te hebben gewandeld zijn we terug gevaren.
De volgende dag heb ik afscheid genomen van Julia. Zij vliegt terug naar huis :(
De rest van de dag heb ik rustig aan gedaan. Heb boodschappen gedaan en even door het centrum gewandeld.
Ik werd er op geattendeerd dat ik op vakantie ben. Dat wil ik nog wel eens vergeten. Dan ben ik teveel bezig wat ik nog allemaal wil doen en bekijken of wat ik moet boeken voor de volgende dagen. Dus lekker relaxed dagje!
De dag erna ben naar Bondi beach gegaan. Ik had me alleen een beetje verkeken op de route. Ik dacht dat het station vlak bij het strand was, maar dat was niet helemaal het geval. Ach, een kilometer of 3 extra lopen maakt ook geen verschil. Vanaf Bondi heb ik de Bondi to Coogee coastal walk gedaan. Dit is een wandelroute langs de kust, echt heel erg mooi! De kust is hier erg afwisselend. Het zijn vooral rotswanden met daartussen kleine strandjes.
In Coogee had ik afgesproken met Iris, een oud klasgenootje die nu ook in Sydney is.
Dat was erg leuk en fijn om even bij te kletsen! Het was wel even raar om weer Nederlands te praten. Het is zo gewoon voor mij nu om in het Engels te communiceren dat het wel even schakelen was.
Op zondag heb ik samen met Becca, een vriendin van de tour, een walvisspotting cruise gedaan. En wauw, wat was dat geweldig! Het was zo ongelofelijk mooi. Becca was 's ochtends ook al geweest en kwam al helemaal enthousiast naar me toe. We zouden vast en zeker walvissen zien. Na een kwartiertje varen, buiten de baai, zagen we ze al zwemmen. Twee bultrug walvissen. Algauw begonnen ze te springen en boven water te komen. Geweldig om te zien.
Het was wel erg bijzonder dat we twee walvissen zo actief zagen. Het is namelijk nog maar de tweede dag in het seizoen. De crew zei dat dit meer spektakel was dan ze in het hoogseizoen hebben.
De volgende dag ben ik naar de Blue Mountains geweest. Ik had een dagtour geboekt en we zijn met een kleine groep op pad gegaan. We hebben een aantal hikes gedaan door de Blue Mountains. Het is een prachtige omgeving, vooral de bomen. Het is hier herfst en de bomen hebben allemaal prachtige kleuren.
(15 april-15 mei: een maand gehad!)
En dan is het alweer mijn laatste dag in Sydney! Omdat ik pas om 18.00 met de bus verder ga, heb ik nog de hele dag. Ik ben begonnen met een wandeltour door Sydney. Er waren nog een aantal dingen die ik niet had gezien en met deze tour kon ik het allemaal toch nog zien. De tour eindigde in Circular Quay, waar ook het Museum of Contemporary Art is. Hier ben ik na de tour naartoe geweest. Dit was erg interessant!
Om 18.00 ben ik in de bus gestapt op weg naar mijn volgende bestemming: Port Maqcuarie.